Wednesday, January 16, 2013

Ma liigun taas.

Tere!
Kõik teavad seda, et kaalulangetamise põhitõde on süüa vähem ja liikuda rohkem. Seda saab teha suure tahtejõuga, kuid sellised üritused kippusid minul kiiresti luhta minema.
Olen nüüd üle nelja aasta teistmoodi tegutsenud. Tasapisi olen oma päevadesse liikumisi lisanud. Alustasin kepikõnnist, siis läksin kõhutantsutrenni ja vahepeal siis katsetasin jooksmisega, kuid kahjuks ei sobi see minu  liigestele. Sügisel hakkasin korra nädalas käima lisaks ühes aeroobikas. Olen proovinud ka zumbat, kuid liiga hüpleva stiili tõttu ei ole see taas minu trenn. Niimoodi tasapisi katsetades ja eri trenne proovides olen end liikuma saanud. Tööandja pakkus meile välja vesivõimlemise. Kuna see ajaliselt mulle väga hästi sobib, siis hakkan sellest nädalast siis korra käima ka vesivõimlemises. Eks näis, kuidas meeldib. Ise kardan veidi vee survet põlvekedrele. Kui väga hoogsalt peab vehkima, siis ei ole see minu jaoks, sest isegi vee survega võib liiges paigast minna, kuid samas on arstid mulle kogu aeg ujumist ja vees võimlemist soovitanud.
Lisaks sellele on mul nüüd ju sammulugeja, mis on hea motivaator ja abimees ning annab väga selge pildi minu liikumisest või mitteliikumisest. Tubasena suudan ma vaevalt 1000 sammu astuda, kuid nüüd olen teadlikult hakanud lisasamme tegema. Õhtused koeraga jalutamised on saanud igapäeva osaks. Kui on vaja minna kellelegi külla, siis 1km raadiuses liigun jala, aeroobikasse lähen nüüd ka kindlalt kondiauruga. Kümme tuhat sammu olen hetkel suutnud vaid korra täis saada, kuid enamus päevi on sammude arv vähemalt üle 5000 ja olen esialgu sellegagi rahul, sest ütles ju õpetaja Laurgi: Kui tervet ülesannet ei jõua, siis te poolgi. See on ju igatahes parem, kui käega lüüa ja teleka ette vajuda.
Minu moto on: Tasa ja targu! Ma ei pea õigeks hakata suure hurraaga iga päev tund aega vehkima ning siis on teise nädala keskpaigaks võhm väljas ja tüdimus peal. Liikumine peab saama meie igapäeva osaks. See peab tunduma sama loomulik nagu hambapesu või näiteks hommikusöök. Loomulikult peab arvestama sellega, et sellises tempos pole suuri muutusi kaalus kiiresti oodata. Kuid samas ei tohiks olla meie eesmärk ruttu kaalust alla saada, sest kahjuks võib see kõik siis sama ruttu ju tagasi tulla. Oluline on saada saledaks ja jääda saledaks, kuid jääda saame ainult sel juhul, kui kõik need muutused, mida tegime kaalulangetuseks, jäävad püsima ka hiljem. Tähtis on muuta oma elustiili, kuid minu arust saaab seda teha vaid step by step, mitte suurte känguru hüpetega.
Oma kaalust nii palju, et jõulupekk on kenasti ära sulanud ning nüüd siis püüaks kaalu tasapisi langema saada.
Kannatlikkust ja saledamat suve soovides,
Potsataja

No comments:

Post a Comment